Тестові завдання з біології для 7 класу розроблені згідно програми. Тестові завдання з біології рослин
7 клас Підготувала учитель біології
Балакліївської ЗОШ І-ІІ ст.
Андрощук Ольга Василівна
Тести до розділу « Біологія як наука»
1. Рослини вивчає наука:
а) зоологія; б) ботаніка; в) мікробіологія
2. Вид – це:
а) окремий організм; б) сукупність організмів, подібних за особливостями будови та процесами життєдіяльності, які вільно схрещуються між собою і дають плідне потомство.
3. Різноманітність живих організмів вивчає наука:
а) мікробіологія; б) систематика.
4. Подразливість – це здатність організмів до:
а) споживання їжі; б) сприйняття певних впливів зовнішнього і внутрішнього середовищ та відповіді на них.
5. Наукові назви видів складаються з:
а) одного слова; б) двох слів.
6. Міжнародні наукові назви організмів наводять мовою:
а) англійською; б) латинською; в) українською.
7. Основною систематичною одиницею є:
а) родина; б) вид; в) рід; г) царство.
8. Біологія – це наука, що вивчає:
а) космічні тіла; б) живі організми; в) неживу природу.
9. Систематика – це наука про:
а) взаємозв’язки організмів між собою та навколишнім середовищем;
б) життєві функції організмів; в) різноманітність живих організмів.
10. Найвищою систематичною одиницею є:
а) клас; б) рід; в) царство; г) вид.
Тести до розділу «Вищі спорові рослини»
1. Статеве покоління переважає у життєвому циклі:
а) мохоподібних; б) папоротеподібних; в) хвощеподібних.
2. До вищих спорових рослин належать:
а) мохоподібні; б) водорості; в) плауноподібні; г) хвощеподібні; д) папоротеподібні.
3. Мохоподібні мають такі органи:
а) корінь; б) пагін; в) квітку.
4. Торф утворюється з неперегнилих спресованих решток:
а) чоловічої папороті; б) хвоща польового; в) сфагнуму.
5. У папоротей корені та пагони мають особини:
а) статевого покоління; б) нестатевого покоління.
6. Знищити на городі бур’ян хвощ польовий важко через те, що:
а) його кореневища розташовані глибоко у грунті; б) довгі кореневища розташовані у верхніх шарах грунту і утворюють багато надземних пагонів.
7. Спорангій – це:
а) особина нестатевого покоління; б) орган нестатевого розмноження рослин, в якому утворюються спори.
8. Назву «вищі спорові рослини» визначила:
а) здатність рослин розмножуватися спорами; б) наявність тканин і органів; в) чергування у життєвому циклі статевого і нестатевого поколінь.
9. Дводомними називають рослини, в яких чоловічі та жіночі статеві органи розташовані:
а) на різних особинах; б) на одній особині.
10. Папороть квітує:
а) восени; б) навесні; в) не квітує.
11. Хвощі – це чудові біоіндикатори:
а) чорноземів; б) перезволожених грунтів; в) грунтів із підвищеною кислотністю.
Тести різнорівневі .
1 рівень
1. Рослина, у якої вусики є видозміненими листками:
а) суниці; б) гарбуз; в) горох.
2. Рослина, у якої вуса є видозміненими пагонами:
а) чина; б) квасоля; в) суниці.
3. Рослина, у якої колючки є видозміненими пагонами:
а) будяк; б) глід; в) шипшина.
4. Чи мають однодольні рослини складні листки?
а) так; б) ні.
5. Який спосіб живлення характерний для грибів?
а) автотрофний; б)гетеротрофний.
6. Рослина, у якої квітки одностатеві:
а) огірки; б) черешня; в) шипшина.
7. Виберіть однодомну рослину:
а) обліпиха; б) коноплі; в) кукурудза.
8. Штучне запилення рослин застосовують для:
а) прискорення дозрівання плодів; б) виведення нових сортів; в) збільшення розмірів квіток; г) активізації ростових процесів.
9. Навіщо для проростання насіння потрібно повітря:
а) насіння фотосинтезує; б) насіння дихає; в) насіння поглинає кисень і вуглекислий газ; г) насіння виділяє кисень і вуглекислий газ; д) насіння виділяє кисень.
10. Виберіть рослину у якої суцвіття – волоть:
а) пшениця; б) овес; в) черемха; г) цибуля.
Рівень 2.
1. Космічна роль зелених рослин полягає в…
а) очищенні повітря від шкідливих речовин; б) утворенні органічних речовин з неорганічних, з використанням сонячної енергії; в) утворенні органічних речовин з неорганічних, з використанням хімічної енергії; г) утворенні озонового шару, що захищає землю від шкідливого впливу ультрафіолетового випромінювання.
2. Виберіть групу ознак, що характеризують рослинну клітину:
а) крохмаль, вакуоля, ядро; б) вакуоля,пластиди, крохмаль; в) клітинний сік, клітинний центр, ядро
3. Грунт для рослини є:
а) субстратом; б) джерелом органічних речовин; в) джерелом мінеральних речовин; г) джерелом кисню.
4. Виберіть органічні добрива:
а) гній; б) торф; в) селітра; г) суперфосфат.
5. Виберіть мінеральні добрива:
а) гній; б) селітра; в) торф; г) суперфосфат.
6. Корені бувають:
а) головними; б) додатковими; в) стрижневими; г) мичкуватими.
7. Стрижневу кореневу систему мають:
а) редька; б) тимофіївка; в) просо; г) люпин.
8. Виберіть ознаки, що характеризують пагін:
а) складається з стебла і листків; б) складається з стебла, листків і бруньок; в) складається з вузлів і міжвузлів.
9. Виберіть групи рослин з складними листками:
а) люпин, квасоля; б) акація, шипшина; в) люпин, капуста; г) акація, смородина.
10. Виберіть групи рослин з сітчастим жилкуванням листків:
а) клен, липа, вороняче око; б) редька, горох, подорожник; в) вороняче око, дуб, помідор; в) конвалія, орхідея, суниці.
Рівень 3.
1. Виберіть ознаки, що характеризують рослини родини Хрестоцвітих:
а) чашечка складається з 4 вільних чашолистків, віночок з 4 пелюсток; б)плід – ягода; в) плід – біб; г) в квітці є 1 маточка і 6 тичинок, з яких 2 короткі, а 4 довгі; д) квітка має 6 маточок і 6 тичинок; е) суцвіття – китиця; ж) суцвіття – щиток.
2. Виберіть ознаки, що характеризують рослини родини Злакових:
а) квітки дрібні, зібрані в суцвіття китиці, зонтики, щитки; б) квітки дрібні, зібрані в суцвіття колоски, які в свою чергу утворюють складні суцвіття; в) плід –горішок; г) плід – зернівка; д)листки з паралельним жилкуванням і довгими трубчастими піхвами; е) стебло тригранне або ребристе.
3. Які ознаки відрізняють покритонасінні рослини від голонасінних?
а) наявність маточки в квітці; б) наявність насінного зачатка; в) наявність первинного ендосперму; г) подвійне запліднення; д) насінина вкрита шкірочкою.
4. За якими ознаками всі рослини поділяють на нижчі та вищі?
а) за способами розмноження; б) за розмірами тіла; в) за розчленуванням тіла на органи і тканини; г) за будовою органів статевого та безстатевого розмноження; е) за способами живлення.
5. З яких вимерлих рослин утворилось кам’яне вугілля?
а) мохів; б) хвощів; в) плаунів; г) вимерлих деревовидних квіткових; д) папоротей.
Рівень 4.
1. Виберіть групи рослин, що мають прості листки:
а) капуста; a) айстра;
б) смородина; б) порічки;
в) яблуня; в) кизил;
В. а) терен; Г. а) смородина;б) калина; б) шипшина;в) хризантема; в) бузок.
2. Виберіть групи рослин, що пояснюють листопад:
А. а) внутрішні біологічні причини;
б) пристосування до перенесення несприятливих умов.
Б. а) руйнування хлорофілу.
б) накопичення в листках шкідливих для рослин речовин.
В. а) утворення спеціальних клітин в місці переходу листка в стебло;
б) внутрішні біологічні умови.
Г. а) зміна погодних умов;
б) руйнування хлорофілу.
Тести до теми «ВОДОРОСТІ»
1. До одноклітинних водоростей належать:
а) ламінарія; б) улотрикс; в) хламідомонада.
2. Органела клітин водоростей, у якій міститься хлорофіл –це:
а) хлоропласт; б) вакуоля; в) ядро.
3. Скоротлива вакуоля виконує функції:
а) виведення надлишку води з клітини; б) накопичення поживних речовин; в) здійснення фотосинтезу.
4. Вічко в клітині водоростей:
а) виконує функції накопичення поживних речовин; б) бере участь у сприйнятті світла.
5. Клітини з джгутиками мають такі рослини:
а) зелені водорості; б) бурі водорості; в) червоні водорості.
6. Водорості, які мають вигляд невеликих рухливих зелених кульок називаються:
а) червоні; б) колоніальні; в) діатомові.
7. Колоніальні водорості це:
а) улотрикс; б) хлорела; в) вольвокс.
8. Рослина, клітини якої розташовані в один ряд і утворюють довгу нитку, називаються:
а) улотрикс; б) хлорела; в) ламінарія.
9. Рослина, яка у кожній клітині містить1-4 стрічкоподібних спіральних хлоропласти це:
а) вольвокс; б) хлорела; в) спірогира.
10. У перекладі з грецької ця рослина означає найпростіший організм укритий «одягом» це:
а) хламідомонада; б) улотрикс; в) ульва.
11. Клітинну оболонку, що схожа на панцир мають:
а) бурі водорості; б) червоні; в) діатомові.
12. Морська капуста має іншу назву:
а) фукус; б) саргасум; в) ламінарія.
13. Рослина, яка має на кінцях листоподібних пластин повітряні міхурі:
а) фукус; б) ламінарія; в) пінулярія.
14. До червоних водоростей належать:
а) порфіра, б) хлорела; в) спірогіра.
15. Червоні водорості прикріплені:
а) коренями; б) ризоїдами.
16. Запасна речовина червоних водоростей – багрянковий крохмаль відкладається у:
а) цитоплазмі; б) ядрі.
17. Червоні водорості живуть переважно у:
а) морях; б) річках; в) океанах.
18. Рослина, яка накопичує в клітинах свого тіла йод, фосфор, мідь:
а) фукус; б) ламінарія; в) хлорела.
19. Які водорості моряки називають «живими перепонами»?
а) синьо-зелені; б) червоні; в) бурі.
20. Водорость, яка була запущена в космос разом з собаками Білкою і Стрілкою це:
а) хлорела; б) хламідомонада; в) пінулярія.
21. Наука, що вивчає водорості це:
а) екологія; а) альгологія; в) мікробіологія.
22. Творче.
На конкретних прикладах охарактеризувати особливості будови й життєдіяльності діатомових водоростей.
|